swoboda działań

Swoboda działań rysunkowych wiąże się z możliwościami i świadomym wpływaniu na warunki zewnętrzne poprzez metody dla osiągnięcia celu rysowania. Poniżej podam przykłady metod, które stosuję podczas tworzenia dla uzyskania swobody działań.

Nie trzeba mieć wielkiej i świetnie wyposażonej pracowni aby rysować. Swobodę działań zapewnia mi jedno stałe miejsce na biurku, gdzie może przebywać moja praca rysunkowa, którą aktualnie tworzę. Mogę do tego miejsca powracać kiedy mam czas, pomysł, natchnienie, co ważne bez konieczności rozkładania i chowania za każdym razem od nowa narzędzi i materiałów plastycznych.

Swobodę działań zapewnia mi prowadzenie szkicownika, ponieważ zawsze mam go pod ręką i nie muszę poświęcać czasu i energii na docinanie kartonu do danego formatu. Po pewnym czasie gdy przeglądam swoje rysunki ze szkicownika uświadamiam sobie porażki i sukcesy. Daje mi to tę pewność, że w dalszym szkicowaniu mogę popełniać błędy i że będą pojawiać się osiągnięcia. Uwalnia mnie to od perfekcjonizmu, który niszczy swobodę działań rysunkowych.

Komentarze