modlitwa do bł. Fra Angelico

O błogosławiony Fra Angelico, który z nieba strzeżesz artystów całego świata, prosimy wstawiaj się za nimi do Boga, aby wzrastali w świętości życia, otwarci na znaki czasów i własny talent twórczy; aby potrafili wzrastać w Kościele razem z Chrystusem i kroczyli ku Niemu z wiarą, nadzieją i miłością; aby ukazywali w sztuce Boskie miłosierdzie, oczekując pełni jego smaku w niebie.

Oręduj za każdym artystą, aby nauczył się wdzięczności Panu za wszelkie dary łaski i naśladował twoje mistyczne skupienie, które pozwoli mu poświęcić się z odwagą służbie dla sztuki.

Oręduj także za artystami, którzy już odeszli z tego świata, aby chwała Boga, która cię osłania, była zapłatą za ich pragnienie ukazania w dziełach przedsmaku świętości Boga.

Wspieraj artystów w dążeniu do prawdy, piękna i dobra. Dopomóż nam wszystkim kontemplować łaskę przynależności do Ojca, Syna i Ducha Świętego. Amen.
(Anna Sylwia Czyż, Fra Angelico, artysta i mistyk)

Post scriptum
Kiedyś szukałem jakiegoś tekstu modlitwy dla artystów, który by mógł wzbogacić moją poranną i wieczorną modlitwę. I pewnego razu trafiła do moich rąk z trudem zdobyta książka pani A. S. Czyż o Bracie Anielskim, w której znalazłem powyższą modlitwę. Ucieszyłem się. Mam nadzieję że pomoże ona jeszcze bardziej rozkochać się w Bogu każdemu człowiekowi. Myślę, że każdy w pewien sposób jest artystą, nawet podczas lepienia pierogów :] bo życie to sztuka.

Komentarze

  1. Dziękuje za opublikowaną modlitwę, będe się nią zwracać do bł. fra Angelico i prościć o światło dla mnie w kwestii sztuki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz