Moje życie - Marc Chagall


Moje życie, Marc Chagall, wydawnictwo IRSA

Po raz pierwszy zetknąłem się z twórczością Marca Chagalla podczas licealnej wycieczki do muzeum w Krakowie. Z tego co pamiętam z tej wystawy jego prac to to że początkowo interesował się kubizmem. Co miało odzwierciedlenie w jego obrazach. Po paru latach trafiła do moich rąk autobiografia tego artysty. Napisano ją barwnym, poetyckim, malarskim językiem. Chagall dodał do swojej książki grafiki własnego autorstwa. Zapadło mi w pamięci jego zdanie o Jezusie Chrystusie, oto ono.
"Chciałem też wiedzieć, co myśli o Chrystusie, którego jasne oblicze od dawna budziło mój niepokój."
Twórczość Chagalla wyrasta z tradycji żydowskiej tak, że i dla tego warto sięgnąć po tę książkę aby poznać kulturę naszych Starszych Braci w wierze. Więcej informacji o książce można znaleźć na powyższym skanie tylnej okładki.

Komentarze