Zwierzęta i rośliny w życiu świętych oraz jako ich atrybuty


Szczepanowicz Barbara
Zwierzęta i rośliny w życiu świętych oraz jako ich atrybuty
Wydawnictwo Księży Sercanów - Kraków 2007

Wyszukiwanie legend o świętych i ich cudownym związku ze światem zwierząt oraz roślin było dla mnie interesującym i budującym zajęciem, a zarazem wielką przyjemnością. Dzięki temu poznałam wielu nieznanych mi dotychczas świętych i nauczyłam się rozpoznawać ich po atrybutach, z którymi są często przedstawiani na obrazach czy w formie rzeźb.
Mam nadzieję, że dzięki tej lekturze czytelnicy zyskają umiejętność rozpoznawania świętych, jak również zachwycą się wielkością i cudownością Stwórcy, który cudami, znakami i anomaliami przyrodniczymi wyraża miłość do swoich dzieci.
Autorka (tekst z okładki)

Leksykon ten otwiera przed czytelnikiem świat flory i fauny widzianej z perspektywy legend o świętych chrześcijańskich. Forma książki jako leksykonu sprawdza się świetnie dzięki czemu łatwo odszukać konkretną informacje. Treść publikacji dowodzi temu że nie tylko święty Franciszek z Asyżu miał bliską relację z przyrodą a więc dziełem Stwórcy. Takich postaci było mnustwo. Autorka streszcza fragmęty legend w poszczególnych hasłach. Z tego co wiem na obecny stan, jest to jedyne kompedium na rynku wydawniczym wydane w Polsce dotyczące zagadnienia relacji świętych z przyrodą.



Komentarze