A piękno świeci w ciemności


A piękno świeci w ciemności. Z biskupem Michałem Janochą rozmawia Ewa Kiedio. Biblioteka "WIĘZI".

Wczoraj wieczorem zakończyłem czytanie tej książki, która od początku do końca mnie zachwyciła. Wpływają na moją ocenę kilka jej cech. Formę literacką tej publikacji stanowi dialog, wywiad co wraz z jasnością przekazu daje łatwość jej odbioru nawet dla Czytelnika nie obeznanego ze sztuką. Rozmówca biskup Michał Janocha wykłada na uczelni historię sztuki, więc jest pedagogiem i dzięki temu umie przekazać w sposób prosty swoją przeogromną wiedzę. Książka dotyczy takich zagadnień jak chrześcijańska sztuka kościelna, sztuka sakralna i sztuka religijna. Przyznam się że nie mogłem powstrzymać się od zaznaczania ołówkiem na marginesie książki bardzo cennych spostrzażeń autorów dialogu. Teksty uzupełniają reprodukcje obrazów o których jest w nich mowa. Myślę, że jest to najlepsza książka z 2017 roku, którą miałem czas i przyjemność przeczytać. Jest to publikacja zgodna z nauczaniem kościoła katolickiego, co czyni ją bezpieczną dla mnie i moich współwyznawców. 


Komentarze