Boże mam problemy, 50 przepisów na modlitwę


Thibodeaux Mark E. SJ
Boże mam problemy, 50 przepisów na modlitwę
Wydawnictwo WAM
Kraków 2008

Publikacja ta była pierwszą książką tego autora po którą sięgnąłem. Jej wstęp opisuje sposób korzystania z tej publikacji. Podręcznik modlitwy podzielony jest na rozdziały przyporządkowane naszym emocjom, nastrojom, problemom z którymi możemy „wejść” w modlitwę. Drugi atut stanowi zaplanowanie tych rozdziałów. Wszystkie zaczynają się od cytatu z Biblii, następuje potem wstępne omówienie zagadnienia. Idąc dalej autor zgromadził pomocne w danej sytuacji odnośniki do propozycji czytań biblijnych. Kolejny podrozdział stanowią wskazówki do modlitwy. Po nim jezuita wypisał tytuły pokrewnych rozdziałów. Całość rozdziału zamyka parę sentencji wartych zapamiętania. Książkę kończą dwa indeksy i spis treści. Pierwszy to indeks tematyczny, drugi to indeks innych uczuć i sytuacji.

Podręcznik ten tak bardzo mi ułatwił codzienną modlitwę, że zacząłem poszukiwać innych publikacji tego autora. Amerykański jezuita Mark Thibodeaux jest bardzo doświadczonym kierownikiem duchowym, który potrafi klarownie pisać i wyjaśniać jak odnaleźć szczęście w życiu poprzez praktykowanie modlitwy.

Komentarze