#Jeszcze 5 minutek


Szustak Adam OP
#Jeszcze 5 minutek
Stacja 7, Wydawnictwo Znak
Kraków 2022

Opisywany zbiór rekolekcji podarowali mi pod choinkę mój Brat z Bratową. Autor tak jak Pan Jezus w przypowieściach, za pomocą ciekawych opowieści wyłowionych ze świata przekłada je na duchowość katolicką podsumowując każdą z nich cytatem z Biblii. Wszystko to napisał z poczuciem humoru i konkretnie, dobrze to wyjaśniając. Jeśli ktoś obawia się sięgnąć po tę książkę obawiając się, że to będzie katorga moralizatorska dla niego, myli się. Czytałem ten zbiór ciekawych - nie bójmy się tego słowa – kazań po jednym dziennie wieczorem nie spiesząc się. W ten sposób odbyłem rekolekcje wielkopostne. Tematyka opowieści jest różna a dotyczy życia człowieka i jego środowiska. Są one podzielone na rozdziały tematyczne. Mnie najbardziej zaciekawiły te o zwierzętach i roślinach, cóż napisać, uwielbiam duchowość franciszkańską. W duchu franciszkańskim nie zapominającym o człowieku, również historie ze świata ludzi mnie poruszyły i zapadły w pamięci. Jest to jedna z tych książek, która zmienia ludzkie postrzeganie i nakłania do powrotów, po jej sięgnięcie. Myślę, że niezależnie od wieku Czytelnika warto sięgnąć po tę książkę. Jeśli ktoś chce poznać styl wypowiedzi dominikanina, ojca Adama Szustaka niech zerknie przez YouTube na jego kanał zatytułowany: Langusta na palmie.

Komentarze