002 Krzyż św. Damiana

Modlitwa przed krucyfiksem
(przypisywana św. Franciszkowi z Asyżu)

Najwyższy i chwalebny Boże,
rozjaśnij ciemność w sercu mym w niejasności porze.
I daj mi wiarę prostą,
nadzieję pewną i miłość doskonałą,
mądrość i poznanie rzeczy, o Panie,
bym pełnił Twoje święte i prawdziwe przykazanie. Amen.

[ŹRÓDŁO: Praca zbiorowa, Pisma Św. Franciszka z Asyżu. Teksty łacińskie i starowłoskie w polskim przekładzie., Wydawnictwo Franciszkanów "Bratni Zew", Kraków 2009, s. 229.]

Zamieszczony powyżej obrazek wielkości pocztówki, przedstawia m.in. Pana Jezusa na krzyżu. Tylko tyle o tym wizerunku wiedziałem w czasach mojego uczęszczania do szkoły podstawowej. Kiedy to ten obrazek dostałem na jednej z lekcji religii od księdza Strusia. Nie wiązałem go wtedy z osobą św. Franciszka z Asyżu. Po latach, kiedy zacząłem interesować się duchowością franciszkańską odkryłem na nowo ten wizerunek zwany krzyżem z kościółka San Damiano. Dla chcących zaczerpnąć szerszej wiedzy na temat tego typu krzyża, polecam opracowanie zamieszczone na stronie o adresie
http://www.francesco.katowice.opoka.org.pl/san1.html

Komentarze