Książki, filmy i multimedia o duchowości katolickiej

Mogę dać świadectwo, że prezentowane w tym miejscu publikacje bardzo mi pomogły, nadal mnie wspierają i mam nadzieję, że nadal będą mi owocnie służyć. Nie jestem autorytetem w dziedzinie duchowości katolickiej, dlatego polecam tych autorów, których prace wiele mi wyjaśniły i dają światło na czasem ciemnej drodze wiary. Jeśli jesteś katolikiem to mogę Ci je zaproponować.

Z wszystkich książek jakie dotąd czytałem to właśnie te są najcenniejsze dla mnie po Biblii.

Dane o książkach ułożyłem według klucza:
autor – tytuł – wydawnictwo – miejsce i rok wydania

OPRACOWANIA WSTĘPNE I POGLĄDOWE:
  • Dinzelbacher Peter (praca zbiorowa pod jego redakcją) – Leksykon mistyki, żywoty, pisma, przeżycia – Verbinum Wydawnictwo Księży Werbistów – Warszawa 2002
  • Szczerba Dorota – Praktyczny leksykon modlitwy – Wydawnictwo M – Kraków 2008
  • Praca zbiorowa - Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego - Wydawnictwo JEDNOŚĆ - Kielce 2005
  • Zimowski Zygmunt ks. - Modlitwa drogą nawrócenia i służby w ujęciu Katechizmu Kościoła Katolickiego – Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej BIBLOS – Tarnów 1998
LECTIO DIVINA: MODLITEWNIKI: AKTY STRZELISTE DUCHOWOŚĆ FRANCISZKAŃSKA
  • Praca zbiorowa - Leksykon duchowości franciszkańskiej - Wydawnictwo M - Kraków-Warszawa 2016
  • Praca zbiorowa - Pima Św. Franciszka z Asyżu. Teksty łacińskie i starowłoskie w polskim przekładzie. - Wydawnictwo Franciszkanów "Bratni Zew" - Kraków 2009
DUCHOWOŚĆ ALBERTYŃSKA DUCHOWOŚĆ IGNACJAŃSKA: RÓŻANIEC:
  • Bryan David Burton – Medytacyjna modlitwa zachodu, nowe spojrzenie na różaniec – Wydawnictwo WAM – Kraków 1998
  • Giulietti Emanuele – Różaniec, wskazówki do dobrej modlitwy – Bratni Zew Wydawnictwo Franciszkanów – Kraków 2014
  • Jaśkiewicz-Macek Julita – Różaniec ikonami pisany – Wydawnictwo Sióstr Loretanek – Warszawa 2010
  • Łubkowska Jolanta - Ziemia Święta w tajemnicach Różańca - Wydawnictwo Poligraf - 2021
  • Markielowski Piotr ks., Klimek Barbara OCDS – Różaniec z dopowiedzeniami, sposób na pogłębienie modlitwy – Wydawnictwo AA – Kraków 2019
  • Ryś Grzegorz abp - Różaniec - Wydawnictwo Znak - Kraków 2021
  • Sarlej Piotr (pod redakcją) - Proca Dawida, czyli różaniec po męsku - Wydawnictwo BIBLOS - Tarnów 2023
  • Twardowski Jan ks. - Ukryte tajemnice różańca, rozważania – Wydawnictwo Bernardinum – Pelpin 2018

Komentarze